Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

sobota, 1 czerwca 2013

Zaproszenie na kawę.

Witam wszystkich moich czytelników i zapraszam do przygotowania kawy mrożonej. Pogoda może nie jest zbyt letnia, ale  jak będziemy delektować się kawką to może i słonko nas odwiedzi - ZAPRASZAM.

1. Kawa mrożona w Dobrych Czasach

Potrzebne składniki /na 1 porcję/
  • 1-2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 100 ml zimnego mleka (max. 2% tłuszczu)
  • 100 ml zimnej wody
  • łyżeczka cukru bądź syropu
  • kostki lodu lub kruszony lód
  • wysoka przezroczysta szklanka
  • opcjonalne dodatki: gałka lodów, posypka czekoladowa, cynamon, wanilia
  • blender, shaker lub wysokie naczynie z pokrywką

Przygotowanie:

Wszystkie składniki umieścić w naczyniu, zamknąć pokrywę i dokładnie wymieszać (ręcznie lub mechanicznie), aż do wytworzenia się pianki. Podawać w wysokiej szklance (najlepiej uprzednio schłodzonej). Można również dodać gałkę lodów, bitą śmietanę, polewę lub posypki.




 Łatwy przepis na kawę z mlekiem /na 1 porcję/


Jeżeli nie przepadasz za kawą bardzo mocną, spróbuj z mlekiem. Zawiera ona więcej mleka niż cappuccino a równie łatwo się ją przyrządza. Wystarczy do filiżanki  na kawę  nalać świeżo zaparzonej kawy do 1/3 wysokości i dopełnić gorącym mlekiem mocno spienionym.Posypać możemy gorzką czekoladą.





        dla prawdziwych amatorów małej czarnej - tradycyjna 
          kawa parzona po turecku -:) -:) -:)




                                     Pozdrawiam i życzę smacznego

50 komentarzy:

  1. Ale smakowicie się zrobiło:) Mrożona kawa to jest to! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i pozdrawiam i oczywiście zapraszam na kawkę.Jola

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Ciebie miło i serdecznie.Jola

      Usuń
  3. Dobra kawa-to połowa szczęścia a tak podana jak na fotkach - to CAŁE SZCZĘŚCIE,pozdrawiam Kuleczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przyjemnością się poczęstuję - mrożoną oczywiście:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Gosiu-zapraszam na kawkę.Dzięki za odwiedziny

      Usuń
  5. Uwielbiam kawę, z przyjemnością się poczęstuję! Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doniu wielkie dzięki za odwiedziny.Pozdrawiam

      Usuń
  6. super kawki ,ale jak dla mnie pierwsza bez cukru i ostatnia sporadycznie ;))
    dziekuje za kawke :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawka w Dobrych Czasach dla Ciebie zawsze i w każdym wydaniu.pozdrawiam

      Usuń
  7. Ranek bez kawy? U mnie nie ma takiego:) Jestem smakoszką kawy i to mocnej:)Ale mrożonką sobie zrobię wg Twojego przepisu w któryś gorący dzień. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć-dzięki za odwiedziny.Ja też lubię kawkę,ale nie za mocną.Jola

      Usuń
  8. Ja należę do tych osób co bez kawy żyć nie mogą.Uwielbiam kawę i chętnie wypróbuję Twój przepis, bo na zdjęciu prezentuje się bardzo apetycznie:).Ale kawa, jaka by nie była, najlepiej smakuje w odpowiednim towarzystwie;).

    OdpowiedzUsuń
  9. pychotki :)), trzeba będzie wypróbować :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Gosiu-dziękuję za każde miłe slowo.Jola

      Usuń
  10. Oj, trochę zimno na mrożoną. Ale uwielbiam. Poczekam na słonko. Teraz bardzo chętnie napiję się kawy z ciepłym mlekiem z tej ślicznej filiżanki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu cieszę się,że także Tobie podobają się filiżaneczki w Dobrych Czasach.Pozdrawiam

      Usuń
    2. Cieszę się,że i Tobie podobają się filiżaneczki w Dobrych Czasach.Pozdrawiam

      Usuń
  11. Ja poproszę cafelatte :)uwielbiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nutko-już podaję kawkę.Miłego dnia

      Usuń
  12. Piękną masz filiżankę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do Dobrych Czasów-podam Ci kawkę w takiej właśnie filiżance.Pozdrawiam i dziękuję za odwiedzinki.J.

      Usuń
  13. Wszystkie apetycznie wyglądają...wybieram wariant pierwszy tylko słoneczko jeszcze zamówię:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WYSYŁAM CI SŁONKO I ZAPRASZAM NA KAWĘ.Miłego dnia

      Usuń
  14. Pysznie wyglądają:)))Pozdrawiam serdecznie i miłej niedzieli życzę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Reniu dzięki za milutki komentarz.Pozdrawiam słonecznie.Jola

      Usuń
  15. Kawka zawsze i wszędzie:-) Najchętniej wypiłabym taką jak Ty przygotowałaś:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Magdo zapraszam do Wejherowa na Twoją ulubioną kawkę.J

      Usuń
  16. Chętnie skorzystam z zaproszenia, ale ponieważ należę do zmarzluchów - to zdecydowanie gorąca kawa z mleczkiem. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego i ciepłego dnia życzę Ci Małgosiu.

      Usuń
  17. Muszę zrobić kawkę mrożoną, w tym roku jeszcze nie robiłam. Może faktycznie lato w ten sposób uda mi się przyciągnąć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KOrnelio u nas już jest słonecznie,więc zapraszam do Wejherowa na kawkę do Dobrych Czasów.Jola

      Usuń
  18. Piłam kawkę w "Dobrych Czasach" i smakowała mi bardzo:)) Zjadłam do tego kawałek domowego sernika, mmmm....REWELACJA!!! Atmosfera jest super, aż nie chce się wychodzić:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Lidko za pozostawiony komentarz.Miło usłyszeć aż tyle pochwał.Pozdrawiam i zapraszam ponownie,

      Usuń
  19. Ale mi narobiłaś ochoty na kawę. Lecę sobie zrobić z mlekiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka-ja też lubię dobrą kawę.Dziękuję za odwiedziny.Jola

      Usuń
  20. kawa cudnie sie prezentuje .. jedynie co to aj jej nie pije ale mój maz by z chęcią takiej spróbował pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko zapraszam do Dobrych Czasów- dla Ciebie przygotuję aromatyczną herbatkę.Jola

      Usuń
  21. Z przyjemnością wypije kawę mrozoną. No może jutro, bo o 23.oo to troszkę póżno nawet na takie specjały:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Damo z Domu Rozalii-zapraszam do Dobrych Czasów na kawkę.Postaram się aby ugościć Ciebie najlepiej jak potrafię.Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny i miłe słowo.Jola

      Usuń
  22. O jak ja lubię kawę mrożoną :) szkoda tylko, że pogoda nie sprzyja piciu takich pyszności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysyłam Ci słonko i podziękowanie za odwiedziny.Jola

      Usuń
  23. Pyszne kawki wszystkie.Muszę wypróbować mrożoną bo nigdy sama nie robiłam.Fajnie że zdradzasz nam czasami swoje tajniki kulinarne .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Pozdrawiam i zapraszam do Dobrych Czasów na kawkę.Miłego dnia,Jola

    OdpowiedzUsuń
  25. Chętnie skosztowałabym każdej z nich:)

    OdpowiedzUsuń
  26. tymczasowo obejrzałam pobieżnie i kawa na zimno przykuła moją uwagę przy odrobinie większej ilości czasu przeczytam więcej

    OdpowiedzUsuń
  27. Mniam, narobiłaś mi smaku :) Gdy tylko wrócę do domu, zrobię sobie taką mrożoną kawusię.

    Pozdrawiam,
    Inka

    OdpowiedzUsuń