Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

poniedziałek, 6 maja 2013

Wspomnienia z majówki :)

Mówi się, że maj to najpiękniejszy miesiąc w roku. Wiosna w pełni, a rozbuchana przyroda raczy nas cudownymi widokami i zapachami kwitnących drzew i kwiatów.

Jak śpiewa Maryla Rodowicz w „Małgośce” autorstwa Agnieszki Osieckiej: „To był maj, pachniała Saska Kępa szalonym, zielonym bzem” – bo właśnie w maju kwitną bzy i oszałamiają swym zapachem. Być może to dzięki majowej urodzie statystycznie najczęściej i najchętniej zakochujemy się w tym miesiącu? Bo w maju świat jest piękniejszy, bajkowy. Maj potrafi oszołomić i zakręcić w głowie. A znane majowe przysłowie potwierdza urodę tego miesiąca: „W maju jak w raju”.


Kwitnąca jabłoń onieśmiela bielą swych kwiatów.

Kwiat kwitnącej wiśni jest jedyny w swym rodzaju.

Zakochać się w maju – proszę bardzo, ale już przed zawarciem małżeństwa straszy ludowy przesąd, mówiący o tym, że ożenek w tym miesiącu przynosi podobno pecha małżeństwu.
Dzisiaj w maju zakochujemy się i kochamy, natomiast w czasach pogańskich był on czasem rozpusty.


Majowy zachód słońca nad Bałtykiem.

Staropolski zwyczaj „Majówek” jako biesiadnych spotkań towarzyskich na świeżym powietrzu przetrwał po dzień dzisiejszy. W maju chętnie organizujemy spotkania na łonie natury w gronie przyjaciół i choć coraz częściej nazywamy je grillowaniem a nie „majówką”.



Wyżej było coś dla duszy, a teraz dla ciała :)


Cieszmy się więc i rozkoszujmy do woli majem. Pozwólmy jego majowym boginiom odrobinę się omamić,  zakochajmy się i kochajmy w maju. Kontemplujmy jego bujną przyrodę. I pamiętajmy, że ten cudowny miesiąc po raz kolejny powtórzy się dopiero za rok!

45 komentarzy:

  1. Maj oprócz lipca to mój ulubiony miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie wspaniałości, piękności i pyszności! Pięknie w tym maju!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi czytając tak miłe komentarze.Pozdrawiam.J.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Też uważam,że maj to piękny miesiąc.Pozdrawiam.J.

      Usuń
  4. Ja już zaczęłam kręcić te zielone soki z trawy, a Ty wyskakujesz dzisiaj z taką smakowitą karkówką :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,mam radę może w parzyste dni soki,a w nieparzyste na karkówkę skoki...żeby tylko żołądek to wytrzymał....Pozdrawiam.J.

      Usuń
  5. Droga Jolu,ale tu pięknie i wiosennie,z niecierpliwością czekam na każdy Twój wpis,ponieważ opisujesz to co czujesz zawsze z odrobiną humoru.Pozdrowionko.Kuleczka

    OdpowiedzUsuń
  6. tekielbaski na tym grilu miodzio mniam:P jablon ,wisnia i zachod bajka,za to wlasnie lubie wiosne:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miesiąc maj lubię także za bzy,smaki i zapachy.Pozdrawiam.J.

      Usuń
  7. Kwiaty wiśni,ach jak miło popatrzeć
    Pięknie, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i miły komentarz.J.

      Usuń
  8. Ten zachód słońca na Bałtyku cudowny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i pozdrawiam kolorowo i majowo.J.

      Usuń
  9. Kochana katujesz mnie tym grillem,My dopiero za 3 tygodnie zjemy.A co do maja,to uwielbiam.....;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3-TYGODNIE SZYBKO ZLECĄ,A POTEM TYLKO LENIUCHOWAĆ I DELEKTOWAĆ SIĘ MAJOWYM GRILLEM.j.

      Usuń
  10. Przyroda szaleje, jest dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tu zajrzałaś:) Jeśli się Tobie u mnie podoba, rozgość się na dłużej:))

      Usuń
  11. Maj jest moim ulubionym miesiącem. Od zawsze...od urodzenia, bo własnie w maju sie urodziłam. W maju serce sie raduje, w maju wszystko jest najpiękniejsze. A te Twoje zdjęcia takie wyszukane, te drzewa, kwiaty i ten gril... Miło tutaj u Ciebie. Pozdrawiam wszystkich ...majowo. Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tu zajrzałaś:) Jeśli się Tobie u mnie podoba, rozgość się na dłużej:))WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI URODZIN,

      Usuń
    2. Dziękuję za życzenia :). Chwile u Ciebie spędzane zaliczam do miłych. Często tu goszczę. Pozdrawiam, Krys

      Usuń
  12. Wiec czerpmy garściami co nam daje póki czas:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tu zajrzałaś:) Jeśli się Tobie u mnie podoba, rozgość się na dłużej:))Tak-żyjmy póki czas

      Usuń
  13. Maj to najpiękniejszy miesiąc w roku!!!! Cieszmy się nim ;)
    Zdjęcia piękne i apetyczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tu zajrzałaś:) Jeśli się Tobie u mnie podoba, rozgość się na dłużej:))

      Usuń
  14. Kwintesencja maja! :) Ja od prawie sześciu lat zakochuję się.. na nowo.. w swoim lubym.. naprawdę co ork uczucie się odradza... wiosnę czuję, wiosnę!! :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję dobrego wyboru na długie lata-pozdrawiam i życzę aby to szczęście trwało do końca świata i jeden dzień dłużej.J.

      Usuń
  15. Niedziela była prawdziwie majowa, i poniedziałek też, pięknie wiosennie i zielono nagle dookoła nas się zrobiło., pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WITAJ-u nas na Pomorzu też wiosna w pełni.Pozdrawiam.J.

      Usuń
  16. Hej, dzięki, że do mnie wpadłaś :)
    PS. uwielbiam nazwę Wdzydze :)
    Pozdrawiam, ml :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WITAJ-DZIĘKI ZA ODWIEDZINY,JA LUBIĘ CAŁE WDZYDZE NIE TYLKO NAZWĘ-JEST TAM FANTASTYCZNIE.ŻYCZĘ CI ABYŚ MIAŁA OKAZJĘ ZWIEDZIĆ TE TERENY,POZDRAWIAM

      Usuń
  17. Smakowicie to wszystko wygląda :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne fotki kwitnących drzew, zaś widok kiełbiaski ponęcił mnie straszliwie;-))

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne zdjęcia:) zapraszam do mnie po wyróżnienie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kochana, ale smaczku mi narobiłaś tym grillem! A ja jeszcze w maju nie byłam na grillu!!!! Cóż, jeszcze 23 dni maja przede mną:)Piękne zdjęcia!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Przyszlam z rewizytą, cudnie tu! Przelecialam kilka postów, te drzwi wejściowe.... bajka. Dobra, zapisuję blog i lecę dalej oglądać.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za wizyte na moim blogu, bardzo ucieszył mnie Pani komentarz. Oczywiście zapraszam znowu :)
    A maj? To mój ulbiony miesiąc, nie tylko dlatego, że mam wtedy urodziny ;). Uwielbiam konwalie i kwitnące wiśnie, słońce, które jeszcze nie doskwiera tak bardzo mojej bladej cerze i oczywiście atmosferę pełni wiosny, która jest moją ulubioną porą roku...

    OdpowiedzUsuń
  23. U Ciebie wszystko piękne i dobre :)
    I dla duszy i dla ciała , a zdjęcia robisz cudowne :)
    chyba masz lustrzankę? ;)
    bo ja to działam na takim starociu malutkim mającym już 9 latek i zmieści mi na raz "aż" 8 zdjęć :P
    może kiedyś dorobie sie lepszego sprzętu...hehe :)
    Pozdrowionka :)
    http://zaczynamyoddeseru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję za wizytę u mnie i za dobre słowo:)
    W dodatku po obejrzeniu zdjęć z majówki aż się cieplej zrobiło na sercu :)
    Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeszcze nie zaczęłam sezonu grillowego, ale na sam widok ślinka cieknie! :) A największą ochotę mam na... kaszankę! Mniam! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale smakowite fotki:)Muszę Cię zacytować „W maju jak w raju” Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ach ten sezon grillowy! :) dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  28. No taka majówka to mi się bardzo podoba. Szkoda że moja była nie dość że spędzona częściowo w pracy to jeszcze deszczowa :-) Ale i tak wybrałem się pooglądać piękny zamek w Pławniowicach i drzewa rosnące w ogrodzie pałacowym. Grill wygląda smakowicie a właściwie to to co na nim leży hehehe :-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń