Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

środa, 8 maja 2013

A czym dla Ciebie jest książka?

Dla mnie osobiście książki są tak jakby drugim, często lepszym światem. Często mam wrażenie, że ludzie zamknięci na stronach powieści żyją dzięki temu, że my chcemy poznawać ich losy. Jeżeli pokochamy książkę, dajemy jej nowe życie.
Przynajmniej ja to tak odbieram.
Nie mówiąc już o tym, że jest w nich zawarte mnóstwo mądrości i często właśnie przez niepozorne literki można odnaleźć prawdziwego siebie...


"MÓJ PAN I WŁADCA" - Tehima Durrani


Szokująca literacka autobiografia żony pakistańskiego polityka, ujawniająca dramat muzułmańskiej kobiety całkowicie podporządkowanej mężowi

Miała wieść spokojne, luksusowe życie żony polityka u boku swego księcia z „baśni z 1001 nocy”. Zamiast tego przeżyła trzynaście lat piekła...
Nie wiedziałam, jak długo mnie bił. Mogło to trwać minuty albo godziny, a może całą wieczność. Potem, zupełnie nagle, wszystko ustało. Jego wściekłość została zaspokojona.

Tehmina Durrani urodziła się we wpływowej pakistańskiej rodzinie. Kształciła się w tej samej szkole co Benazir Bhutto. Mustafa Khar, jeden z czołowych polityków pakistańskich, był jej miłością od pierwszego wejrzenia. Dla niego porzuciła pierwszego męża, zerwała z rodziną. Zamiast tego przeżyła trzynaście lat piekła...

Jej poruszająca relacja z lat spędzonych z brutalnym mężem – upokorzeń, zdrad, bicia, karania, gwałtów, zniewolenia, izolacji od świata zewnętrznego – to zapis jej osobistej tragedii i dramatu tysięcy muzułmańskich kobiet, dla których w zdominowanym przez mężczyzn społeczeństwie mąż jest prawdziwym panem i władcą.

Ale ta książka to nie tylko przejaw buntu kobiety islamu przeciwko feudalnym regułom jej świata. Tehmina Durrani dedykuje ją wszystkim poniżanym kobietom – niezależnie od rasy, kultury, religii i kraju. To manifest odwagi – bo trzeba prawdziwej odwagi, by wyrwać się z zaklętego kręgu uświęconych tradycją okrucieństwa i tyranii, i odzyskać godność.

Dziś Themina Durrani mieszka w Lahore we wschodnim Pakistanie i aktywnie działa w organizacjach pozarządowych walczących z przemocą wobec kobiet. Książka Mój pan i władca została przetłumaczona na 36 języków i obsypana nagrodami na całym świecie. 


"ŚLUBNY BABYLON" - Imogen Edwards-Jones




Co sprawia, że na jeden dzień w życiu jesteśmy w stanie przeznaczyć majątek?
Czemu przemówienia weselne są tak okropne?
Czy ślub celebrytów jest bardziej dla gości czy dla fotoreporterów?
I wreszcie: czy najlepszy seks podczas wesela mają na pewno państwo młodzi?
Przepełniony skandalami, intrygą i suspensem, Ślubny Babylon ujawnia fakty, o których nam się nie śniło. Książka opisuje pracowity tydzień z życia londyńskiego wedding plannera i jego zamożnych klientów. Poznajemy od środka branżę, w której emocje sięgają zenitu, pieniądze płyną jak szampan, a wart fortunę tort ślubny zrobiony z ..polistyrenu.
Szokujący, komiczny, całkowicie rozrywkowy Ślubny Babylon jest najlepszym dowodem na to, że najpiękniejszy dzień w życiu od najgorszego dzieli bardzo cienka linia. I że jeśli coś może pójść nie tak, to na pewno pójdzie.



Moim zdaniem powyższy obrazek przedstawia miłość do książki... Więc zapraszam do czytania :)

51 komentarzy:

  1. Zainteresowałaś mnie pierwszą ksiazką na tyle że poszukam jej na Allegro:) Lubię takie książki, ale nóż w kieszeni mi sie otwiera na te realia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Ciebie bardzo cieplutko.Polecam pierwszą pozycję,czyta się naprawdę super,wiem co myślisz,gdy mówisz,że nóż się otwiera....wszystkiego dobrego,papa J.

      Usuń
  2. uwielbiam czytać !i jak to mówią ten kto czyta książki zyje podwójnie ;) i ja się z tym zgadzam :)) i nie wyobrażam sobie życia bez ksiązki ...
    Pierwszą ksiązkę wpisuję na moja listę do przeczytania moze kiedyś się uda ;)
    pozdrawiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem jedynym zdaniem-warto,bo książka jest fantastyczna,tym bardziej że opisuje to osoba, która zna to z autopsji.J.

      Usuń
  3. Pierwszą książkę chętnie bym przeczytała. Interesująco zachęciłaś.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do czytania.Miłego wieczoru z książką Ci życzę,pozdrawiam.J.

      Usuń
  4. Dobre czasy , super skojarzona nazwa z banerkiem z kawą. Tak mi zapachniało......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DZIEKUJĘ ZA ODWIEDZINKI.JA TEŻ LUBIĘ KAWĘ ...

      Usuń
  5. Piękne słowa o książkach, naprawdę warto czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj - dziękuję Ci za odwiedziny i pozdrawiam.J.

      Usuń
  6. Pierwsza mnie zaciekawiła,chętnie przeczytam,pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DZIĘKUJĘ ZA ODWIEDZINY I MIŁY KOMENTARZ.j.

      Usuń
  7. Obie książki bardzo mnie zaciekawiły i z przyjemnością rozejrzę się za nimi w wolnym czasie.
    Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam majowo i kolorowo,dziękuję za wizytę.J.

      Usuń
  8. Czytałaś Ślubny Babylon? Ja mam w domu do czytania Fashion Babylon i ogólnie ciekawa jestem całej tej serii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyta się fantastycznie,dużo humoru nad bardzo istotnymi sprawami w tak ważnym okresie jak własny ślub.Wniosek jeden-na ten okres ludzie tracą rozum i kasę, a potem...ZAPRASZAM DO LEKTURY

      Usuń
  9. Widziałam "Ślubny Babylon" w Empiku i już wtedy mnie ta książka zainteresowała. Chciałabym jednak poznać Twoje odczucia co do tych przeczytanych przez Ciebie powieści ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. a ten slub ny babylon bym pewnie przeczytała fajnie sie zapowiada pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam i dziękuję za wizytkę.J.

      Usuń
  11. Obie wydają się ciekawe.
    To ostatnie zdjęcie jest twoje? Świetne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i miły komentarz,pozdrawiam.Ostatnie zdjęcie nie jest moje,wyszperałam go w sieci,ale ładne prawda?

      Usuń
  12. Dla mnie książka jest odskocznią od codzienności:) Nie wyobrażam sobie życia bez czytania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za odwiedziny-wiem co czujesz pisząc ten komentarz.Dla mnie nie ma odpoczynku bez książki.pozdrawiam,J,

      Usuń
  13. Książki są chyba najlepszym wynalazkiem ludzkości, kocham bezgranicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedzinki i komentarz.J

      Usuń
  14. Pięknie to napisałaś-pozdrawiam i dziękuję za odwiedzinki.Jola

    OdpowiedzUsuń
  15. Książki są ważną częścią naszego domu :)))czytamy wszyscy ale moja córka jest maniaczką czytania:)))z czego bardzo się cieszę:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Reniu-cieszę się i bardzo cenię ludzi,którzy kochają książki.Pozdrawiam z deszczowego dzisiaj Wejherowa

      Usuń
  16. Dziękuje Ci za te wspaniałe propozycje czytelnicze! Z pewnościa skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Magdo.Pierwsza pozycja -super,czyta się jednym tchem.Pozdrawiam

      Usuń
  17. Uwielbiam czytać, dziś nawet sprawiłam sobie przyjemność kupując książkę:) Jeśli chodzi o pozycję pierwszą, sporo tego typu książek przeczytałam a teraz już nie mogę, nie na moje nerwy niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Ciebie i dziękuję za kilka słów od siebie.Miłego weekendu.Jola

      Usuń
  18. Serdecznie zapraszam do mnie po wyróżnienie "The Versatile Blogger" http://edu-mata.blogspot.com/2013/05/wyroznienie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za wyróżnienie i miły komentarz. Pozdrawiam słonecznie z Wejherowa.

      Usuń
  19. Bez książek jest nijak. Staram się czytać codziennie podczas nudnej podróży do pracy - księgarni:-) a tam książek jest ogrom...:D Coś w sam raz dla mola książkowego:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tą pierwszą pozycję to z chęcią przeczytam:-))

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszą z książek kupiła moja córka i własnie ją czyta. Jestem druga w kolejce do przeczytania. Fragmentarycznie opowiadała mi o tej książce. Dziękuję, że ją polecasz. Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
  22. Na pierwszą książkę chętnie bym się skusiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Książki są zupełnie różne ale myślę, że obie warte przeczytania.
    Także lubię czytać - gdy coś mnie wciągnie, to każdą wolną chwilę poświecam na lekturę :)
    Teraz właśnie czytam "Zamin zasnę" S.J. Watson - jestem w połowie, póki co, mogę polecić :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pierwszą książkę muszę przeczytać...
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. bardzo ciekawa propozycja lubię w takim stylu ,muszę koniecznie przeczytać;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Na wiele pozycji niestety brak czasu, więc przynajmniej wzmianka niech zapadnie w pamięć!

    OdpowiedzUsuń
  27. No właśnie, brak czasu, a może jego zła organizacja! Wstyd przyznać, ale zamiast książki oglądam film:(!Pozrawiam i pochwalam Twoja miłość do czytania!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawe pozycje czytelnicze :) Zwłaszcza pierwsza mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dzięki za recenzje, na pewno skorzystam. Polecam książkę Emma i ja niestety nie pamiętam autora. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  30. Pierwsza książka zdecydowanie trafia w mój gust czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawe recenzje, dla mnie czytanie to też jeden z najlepszych sposobów spędzania wolnego czasu. Chwila wytchnienia, przeniesienia w inny świat.

    OdpowiedzUsuń
  32. Czytać bardzo lubię i nieraz zarwałam noc przez ciekawą książkę, Twoje propozycje są ciekawe, ale ja wolę czytać że tak powiem fikcję, może tak mam przez moje doświadczenia życiowe. Lubię czytać Cobena i Steel, pierwszy autor pisze ciekawe kryminały, Steel trochę romantycznie i do popłakania, ale wszystko to tylko ich wyobraźnia, pozdrawiam♥

    OdpowiedzUsuń
  33. Książki to moja druga pasja. Lubię w książkach to, że czytając przenoszę się w inny wymiar rzeczywistości, i jak mnie zainteresuje, to nie odpuszczam, póki nie przeczytam do końca. Już niejedną noc zarwałam, byleby dowiedzieć się zakończenia.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Pomnik książki może być tylko z papieru (ew. może być pomnik z plików dla książki elektronicznej.

    OdpowiedzUsuń
  35. W zalewie wielu tytułów dobrze jest przeczytać opinię. Każdy wyrabia sobie własne zdanie ale dobrze jest poznać czyjeś spojrzenie. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń