Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

sobota, 20 kwietnia 2013

Sensacja nie tylko na talerzu :)

Hej,

Było pracowicie, było słodko, więc teraz może "intelektualnie". Czasem trzeba otworzyć inną książkę niż kucharską. 

Ostatnio przeczytałam dwie fantastyczne książki (bardzo lubię czytać). Polecam te pozycje, jak nie na ten weekend to na majowy. 

Pozycja numer 1:


Matka siedemnastoletniej Zofii, pięknej Greczynki o wielkich czarnych oczach, przyprowadza ją do ambasadora Polski w Turcji, prosząc o opiekę. Kobieta nie widzi innego wyjścia - musi oddać swoje dziecko podstarzałemu mężczyźnie, który ma pieniądze i władzę. Dobrze jednak wie, że tylko wykorzystując swoją nieprzeciętną urodę i inteligencję, Zofia ma szansę przemienić ich trudny los. Od tej pory młodziutka córka handlarza bydłem jest zdana tylko na siebie.

Jak to się stało, że z biednej greckiej dziewczyny Zofia przeistoczyła się w ulubienicę salonów osiemnastowiecznej Europy, polską arystokratkę, przyjaciółkę króla Stanisława Augusta Poniatowskiego i księcia Potiomkina?

Pozycja numer 2:



W  książce  "Ósme  przykazanie" Komisarz Hanne Wilhelmsen prowadzi śledztwo w sprawie zabójstwa żony  prokuratora okręgowego. Zwłoki kobiety zostały brutalnie okaleczone, głowę odcięto od ciała. Wszystko wskazuje na to, że zbrodni dokonał mąż ofiary. Hanne nie może jednak w to uwierzyć, ale jest osamotniona w swoim przekonaniu o niewinności podejrzanego. Śledztwo komplikują wydarzenia pozornie niemające związku ze sprawą. Pojawia się kolejna ofiara z odciętą głową. W trakcie jednego z najtrudniejszych dochodzeń w swojej karierze Hanne musi się również zmierzyć z ogromnymi problemami w życiu osobistym.

Ta powieść stawia włosy na głowie, a świetnie skonstruowana fabuła jest pełna ekscytujących zwrotów akcji. Po raz kolejny Anne Holt obroniła tytuł norweskiej królowej kryminałów.

30 komentarzy:

  1. Witaj.Przeczytałam ,Ogród Afrodyty,Czyta się fantastycznie,polecam wszystkim,a szczególnie pasjonatom książek historycznych.Pozdrawiam Kasia Jurczak

    OdpowiedzUsuń
  2. och nareszcie cos innego niz szmatki,poniewaz ja na obczyznie, za chlebem, nie orientuje sie za bardzo co w trawie ksiazkowej piszczy, a teraz juz nie bede zdwac sie gusty pan sprzedawczyn zapytam ciebie?? a te tytuly zapisze i jak bede w Polsce z przyjemnoscia kupie.ja czytam tez z ogromna przyjemnoscia, kupilam sobie nawet taka elektroniczna ksiazke, ale jakos to niemoj ding, musze czuc szelest kartek, dotyk ....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Isabello.Cieszę się,że mnie odwiedziłaś.Ja tez sporo czytam-staram się być na bieżąco.Jeśli w najbliższym czasie przeczytam interesującą ksiązkową nowość - polecę-sama zdecydujesz.Ksiązka elekt.to też nie moja bajka.Miłego wieczou

      Usuń
  3. Pierwszą znam, a drugiej na pewno poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za odwiedzinki.Pozdrawiam słonecznie i wiosennie

      Usuń
  4. ksiązki świetnie się zapowiadają ... pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj- naprawdę warto przeczytać-to nie jest tylko moje zdanie.Pozdrawiam

      Usuń
  5. Kochana ! Ledwo Cię znalazłam, żeby Ci podziękować, że zostałaś moją obserwatorką (dodaj się do listy obserwatorów), ale miałam z tym problem. Wejdź na stronę : http://kasiulkoweprace.blogspot.com/2013/04/o-moich-obserwatorach-i-tym-kto-mnie.html, żeby Cię inni też mogli znaleźć! Dołączam się do Twoich obserwatorek i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedziny droga Nutko-pozdrawiam

      Usuń
  6. Nie czytałam...muszę zapisać i w Polsce się obkupić ;)
    Buziaki
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Ciebie i pozostałą część rodzinki.Dzięki że mnie odwiedziłaś

      Usuń
  7. Witam serdecznie!
    Bardzo dziękuję za miłe słowa i za odwiedziny na moim blogu. Książki na pewno bardzo ciekawe, ale ja przyznam się szczerze, że nie lubię za bardzo czytać, ale uwielbiam za to szydełkować. Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Donia-ja natomiast więcej czytam niż szydełkuję,ale robótki na drutach to już Coś.POZDRAWIAM

      Usuń
  8. Dziękuję za odwiedziny i wpadam z rewizytą, a tu proszę... sam przyjemności - słodkości, szycie, wypieki, książki... To ja tę kawkę poproszę zatem - zostaję! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HEJ -KAWKA ZAWSZE-zapraszam i pozdrawiam

      Usuń
  9. Hej,hej-witam ponownie.Dzisiaj wyruszam do księgarni-dziękuję za polecenie książek.Pozdro. Kuleczka

    OdpowiedzUsuń
  10. dziękuję za wizytę:))0
    chyba się skuszę na książki:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Witaj Marzenko-jak to miło i przyjemnie kiedy widzisz ,ze ktoś za miedzy Cię odwiedza.Pozdrawiam i dziękuję.Miłego dnia

      Usuń
  12. Ksiazki... wieki nie czytalam..nie mam kiedy!
    Jak juz usiade to albo prasuje lub cos szydelkuje...
    Nie mam wolnych popoludni,nie mam w ogöle czasu wolnego dla siebie...-a moze powinnam?? !!
    A latem to juz zupelnie -koncze po 22.00....a w domu tez sie samo nie zrobi...
    Ale moze kiedys... musze naprawde nad tym pomyslec!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta pierwsza - kusząca... Coś dla mnie :)
    Pozdrawiam :))))

    OdpowiedzUsuń
  14. Tą drugą czytałam,też polecam. Bardzo lubię kryminały:) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Miło, że akurat polecana przeze mnie książka przypadła Ci do gustu. Fantastyczna - prawda? Czy u Ciebie też napięcie rosło z każdą przeczytaną stroną. Pozdrawiam

      Usuń
  15. Dziękuję za odwiedziny :) Pozdrawiam!

    ps. ciekawie tu u Ciebie

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam Katarzynę Wielką, więc może na Ogród Afrodyty się teraz pokuszę. Dzięki za inspiracje :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Książki dobrze się zapowiadaja..poszperam w Empiku :))

    pozdrawiam Cię cieeeepluuutko :))***

    OdpowiedzUsuń
  18. Druga pozycja wygląda ciekawie, nie znam tej autorki - zapisuje :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo chętnie sięgnę po opowieść o Zofii Potockiej - dziękuję za podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Szczególnie na kryminał naszła mi ochota ;)

    OdpowiedzUsuń