Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

czwartek, 4 kwietnia 2013

Pomysł na śniadanie

Taką mamy wiosnę.






Przesilenie zimowe powinno już być za nami, ale trudno jak na razie odczuć tego efekty.  Nie jest to pierwsza tak sroga zima z jaką mieliśmy do czynienia, dlatego też wielu z nas ma swoje sprawdzone  sposoby na poranne wstawanie.

Może to być  poranna gimnastyka, 

                                                                       (fot. internet)

albo kanapka na śniadanie.



Z doświadczenia swojego i przyjaciół wiem, że nadzieję najczęściej pokładamy w filiżance dobrze zaparzonej kawy. Często to ona pomaga nam przetrwać najcięższe chwile i daje nam energię do działania, dlatego tak trudno z niej zrezygnować. Świetnym rozwiązaniem jest znalezienie sposobu na urozmaicanie smaku naszego ulubionego czarnego napoju. Warto czasami dodać aromatycznych przypraw. Zapewniam Was, że naprawdę warto ponieważ wzbogacają smak.


Każdy  kawosz doskonale wie, że istnieje wiele gatunków ziaren, z których przygotowuje się ten niezwykły napar. Przykładem może być zupełnie inna kawa niż znamy, bo nie tylko gatunki ziaren dają nam wiele możliwości wyboru. Pamiętajcie, że do ulubionego napoju  możemy dodać cukier lub spienione mleko. Poza tym warto wspomnieć o syropach do kawy, posiadających nieraz bardzo ciekawe smaki, co więcej, nie można zapomnieć także o bitej śmietanie albo odrobinie lodów świetnie komponujących się z kawą.




Obecnie na rynku dostępne są różnego rodzaju mieszanki przypraw do grzanego piwa albo wina. Wśród nich możesz znaleźć także przyprawy do kawy.

Kawa z cynamonem posiada przede wszystkim intensywny aromat i doskonale sprawdza się w połączeniu z mlekiem.
Kawa z imbirem to najlepsze rozwiązanie na zimowy poranek. Starcie na powierzchnię napoju odrobiny świeżego imbiru sprawi, że po kilku chwilach zrobi się nam naprawdę ciepło.
Kawa z kardamonem. Posiada on delikatny zapach, jednakże nada napojowi intensywny smak korzenny.
Alternatywą dla odważnych jest zaparzenie kawy z chilli. To ciekawe połączenie posiadające obok wyjątkowego smaku także właściwości przeciwbakteryjne.

4 komentarze:

  1. A ja zastanawiałam się gdzie zaparkowałam mój rower,teraz już wiem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że znalazłaś zgubę-jak widzisz zadbałam,żeby nikt nie ukradł-UDAŁO SIĘ,gdy nastąpi odwilż zapraszam po odbiór.Miłego popołudnia

      Usuń
  2. Wiosna chyba nieśmiało przeciska się opłotkami. Dziś (niedziela) nawet słońce dłużej świeciło. Jest nadzieja na lepsze. A dobra kawa jest zawsze poszukiwana, szczególnie przez jej miłośników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WITAM-cieszę się,że mnie odwiedziłaś- pozdrawiam cieplutko

      Usuń