Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

środa, 10 kwietnia 2013

Otwórz drzwi, idzie wiosna.

Moją ulubioną porą roku jest wiosna. Zaczyna się 21 marca ,a kończy 22 czerwca. W tym okresie świat budzi się po zimowej drzemce. Topnieje śnieg, ptaki zaczynają wesoło śpiewać. Czas by boćki wróciły  z ciepłych krajów, a zwierzęta wyszły ze swoich zimowych norek. Prawda, że słońce zaczyna mocniej przygrzewać, na dworze robi się  cieplej, ale to jak dla mnie stanowczo za mało jak na połowę kwietnia tego roku. Trawa powinna  się już zielenić, a drzewa  powinny być obsypane  kwiatami, wtedy świat i ludzie stają się piękni i kolorowi. Przypomina to zaczarowaną krainę. Wiosną lubię patrzeć  na  ogrody, w których rośnie mnóstwo kwiatów, kwitną stokrotki, narcyzy i różnokolorowe tulipany. W okresie tym mamy duży przypływ energii i niesamowitą chęć do życia. 
Widać jak ludzie są weseli zaczynają częściej i chętniej wychodzić ze swoich domów,aby pospacerować pooddychać świeżym powietrzem i podziwiać piękno przyrody. W tym roku jednak wiosna ma jakiś  powód by się nie  rozwiną, ja  chyba wiem dlaczego - w mojej zamrażarce znalazłam zeszłoroczne mrożone  truskawki. Postanowiłam zrobić deser, a  sami zobaczycie że od jutra będzie słonecznie.


Przygotuj 1/2 kg truskawek mrożonych (mogą być świeże)



Ugotuj 2 galaretki truskawkowe i lekko ostudź.


 4 serki homogenizowane zagęść trzeba 2 płaskimi łyżkami żelatyny.


Na spód blachy wyłóż biszkopty. Wlej masę serową. Jak zastygnie włóż truskawki i polej galaretką.


W oczekiwaniu na przyjście prawdziwej wiosny - delektuj się truskawkowym deserem.

12 komentarzy:

  1. Już chyba wszyscy by chcieli by WIOSNA zawitała do naszych domów i serc, pozdrawiam
    ps. fajne pomysły z deskowym wieszakiem, muszę go kiedyś zrealizować
    papa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i dziękuję za odwiedzinki.Pozdrawiam cieplutko i słonecznie

      Usuń
  2. To ciasto musi być pyszne...Ja bardzo lubię wiosnę i truskawki.Pozdrawiam Ewa Kowalewska

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. pozdrawiam ciepło i wiosennie-dziękuję za odwiedzinki

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Witaj-dziękuję za komentarz i przy okazji zaprasza na deser truskawkowy u mnie....za kilka dni otwieram mój mały biznes.Pozdrawiam

      Usuń
  5. mmmm... pyszności:) Wspaniały blog. Chętnie tu będę wracać:) Pozdrawiam bardzo serdecznie i zapraszam do siebie:) Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odwiedziny - pozdrawiam wiosennie

      Usuń
  6. Hmmm, schrupalabym kawałeczek ....
    Zwłaszcza że uwielbiam truskawki pod każda postacią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj-dziękuję za komentarz i przy okazji zaprasza na deser truskawkowy u mnie....za kilka dni otwieram mój mały biznes.POZDRAWIAM

      Usuń
  7. Uwielbiam serniki w każdej postaci! Ale bym go teraz wpakowała, mniam!

    OdpowiedzUsuń