Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

piątek, 26 kwietnia 2013

Magia domowych drzwi.

.
Wczoraj zdecydowałam - że trzeba wymienić drzwi domu. Wybrałam się do marketu budowlanego. Chodząc alejkami z artykułami budowlanymi  oglądają całe kolekcje zdałam sobie  sprawę jakie tajemnice życie a tym samym jakie historie kryją w sobie drzwi których fotografie umieściłam poniżej. Bez względu na to, gdzie mieszkasz, możesz sprawić, że miejsce to będzie wypełnione magią, harmonią i pozytywną energią, a wtedy zagości ona na co dzień w twoim salonie, sypialni, kuchni oraz ogrodzie.

                                      
poniższe zdjęcia pochodzą z internetu




Magia domowa od zawsze towarzyszyła ludziom. Domy chroniły życie, przepełnione były mocą i świętością. Dach i ściany służyły za tarcze, które broniły domowników przed wpływem sił fizycznych, oraz magicznych, zatrzymując przy tym domowe szczęście i dobrego ducha. 





Drzwi natomiast strzegły przed niechcianymi gośćmi.





Kto z nas będzie miał tak ciekawą  historię życia by zamknąć ją dla potomnych takimi drzwiami w które "wstąpi dusza czasu"

59 komentarzy:

  1. O tak moja babcia zawsze mówiła ze drzwi to dusza każdego domu ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy okazji polecam wziąć udział w akcji magazynu Dolce Vita
    Dolce Vita - Celebrujemy Życie
    Drogie czytelniczki! Jeśli lubisz tworzyć ciekawe dania, pięknie je ozdobiać i chciałabyś pokazać światu swoje kulinarne dzieła sztuki to zapraszamy do nas! Nasza ekipa przyjedzie do Ciebie i stworzy profesjonalne zdjęcia, a potem, wraz z przepisem opublikujemy na łamach naszego czasopisma. Jeśli pracujesz w gastronomi, to będzie to świetna reklama Twojej restauracji. Chętnych zapraszamy do kontaktu: studio@parkreklamowy.pl. Redakcja wybierze kilka zgłoszeń.

    OdpowiedzUsuń
  3. ach uwielbiam takie dzrwi cudne sa pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry Jolu.Pozdrawiam Ciebie i podziwiam Twoje pomysły.Temat drzwi wprowadził i mnie w chwilkę zadumy.Człowiek czasami pędzi do przodu i nie zastanawia się co po nas zostanie...Miłego piątku życzę.Kuleczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuleczko,dziękuję za każdy komentarz.Miłego popołudnia

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Witaj - dziękuję za odwiedzinki.Jak dla mnie to 3 najładniejsza,ale sama wiesz,że to pojęcie względne.Pozdrawiam

      Usuń
  6. Tak patrząc na drzwi... te stare drzwi... można zacząć wymyślać historie jakie mogły się za tymi drzwiami zdarzyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj - też uważam,że każde drzwi mają swoją historię.Pozdrawiam i zapraszam częściej.Papa

      Usuń
  7. Bardzo mi się podobają drzwi w irlandzkich domach i pubach są zwykle w energetycznych, czystych kolorach. Serdecznie pozdrawiam. Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu - to prawda,bo stare drzwi zawsze zrobione były z drewna-a to już jest sztuka.Pozdrawiam

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odwiedzinki i komentasz.Miłego wieczoru

      Usuń
  9. Fotki przedstawiające drzwi są piękne,widać,że każde z nich ma swoją osobistą historię.Ja nigdy nie zastanawiałam się nad tym,co może dziać się za zamniętymi drzwiami innego domu niż moj.Pozdrawienia z Gdyni.Bożena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Bożenko-pozdrawiam i dziękuję za sympatyczny komentarz

      Usuń
  10. Lubię fotografować drzwi, które mają to coś:) Mam kilka fajnych zdjęć:)
    Uważam jak Mośtynka, że drzwi to dusza każdego domu

    OdpowiedzUsuń
  11. Drzwi, te prawdziwe mają duszę:-))
    Moje, te we Wrocławiu są niby zwykłe. Obite boazerią,niby zwykłą,
    A w rzeczywistości niezwykła bo wycięta z brzozy z ojcowizny (tak, ciągle używamy takiego określenia) mojego męża.
    Drugie drzwi, te na wsi już zwykłe, "obce". Jednak w tym roku w wakacje postanowiłam że dorobię do okienka koronkę klockową.
    Ech, rozmarzyłam się u Ciebie.....

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesympatyczne te Twoje wspomnienia-pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedzinki i miły komentarz

      Usuń
  12. Ile takie drzwi musiały widzieć?! Kawał historii!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie też zawsze fascynowały drzwi :) Jak jestem, gdzieś w obcym miejscu, mieście, to zawsze zwracam na nie uwagę i fotografuję najciekawsze obiekty. Piękne te stare, zniszczone, tajemnicze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj - cieszę się z Twojego komentarza,a ja już myślałam,że tylko ja widzę coś interesującego w starych drzwiach.pozdrawiam

      Usuń
  14. W starych drzwiach jest jakaś magia, lubię takie oglądać :)
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedzinki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też uwielbiam stare drzwi, takie drewniane i pięknie zdobione, z szybkami i kołatkami! Mają jakąś magię w sobie! Kiedyś drzwi różniły się od siebie, były jedyne w swoim rodzaju! Teraz, jak się człowiek zamyśli, to może wejść do sąsiada, bo wszystkie drzwi są podobne do siebie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Wiesiu-masz całkowicie rację,szkoda że tak dużo plastiku wokół nas.Drewno jednak zawsze było jest i będzie godne podziwu.pozdrawiam serdecznie.J.

      Usuń
  16. Mieliśmy podobne drzwi w naszym starym domu,bardzo żałuję że się nie zachowały:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Reniu-dziękuję Ci za miły komentarz i pozdrawiam wiosennie.Wiem,że czasami człowiek o czymś pomyśli za póżno....papa.J.

      Usuń
  17. Moje drzwi sa ok,normalne.Strzega nas ,ale brak w nich jakiejkolwiek magi..Wszechobecny plastki..nic zywego ,wiec nie ma sie co dziwic,ze brak magi...
    No tak..nie mozna miec w zyciu wszystkiego...
    Milego dnia :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Smakowicie i kawowo tu u Ciebie:) A ja bardzo lubię kawę:)
    Dziękuję za wizytę u mnie i przemiły komentarz:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię kawę wiec jeśli będziesz kiedyś na Wybrzeżu to zapraszam,z przyjemnością wypiję małą czarną w Twoim towarzystwie Pozdrawiam J.

      Usuń
  19. piękne, szkoda że juz takie nie tak latwo spotkać w dobrym stanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda rzecz ma swoją historię,ale drzwi które chroniły wejść do domów to prawdziwa historyczna epopeja/to moje skromne zdanie/Pozdrawiam i dziękuję za odwiedzinki.J.

      Usuń
  20. Wszystkie stare drzwi są wyjątkowe a zdjęcia powyższe są piękne.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam miło ciepło.Zyczę słonecznego weekendu.J.

      Usuń
  21. Uwielbiam podziwiać stare drzwi...
    Zawsze przy takich przystaję i zastanawiam się kto za nimi mieszkał lub mieszka...
    Dziękuję za odwiedziny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ile bym dała, i pewnie niejedna z nas także, aby takie drzwi strzegły spokoju naszych domów... Szkoda, że nie zawsze jest to możliwe...

    Dziękuję za odwiedziny u mnie i ciepłe słowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem,że każdy dom ma swoją historię,ale trzeba walczyć,aby za każdymi drzwiami panowało szczęście.J.Pozdrawiam

      Usuń
  23. Rzeczywiście, jest jakaś magia w starych i nie tylko w starych drzwiach , są drzwi przez które chce się wejść z przyjemnością, ale są też i takie, które odpychają. Tak jakby energia skumulowana w nich przez wchodzących czy wychodzących ludzi wysyłała zarazem sygnał: "wchodź- będziesz tu szczęśliwy" albo "lepiej nie wchodź, po co Ci kłopoty". Stare drzwi prezentowane na Twoim poście są piękne.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za fantastyczny komentarz.Pozdrawiam wiosennie i kolorowo.J.

      Usuń
  24. Wszystkie pokazane tu przez Ciebie drzwi mają w sobie jakąś magię i czar - zdjęcia i pomysł na umieszczenie ich tu rewelacyjny, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. drzwi sa niesamowiite - uwielbiam stare domy :) stare drzwi :) ma ja w sobie dusze, niosa ze soba historię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj-ja też lubię wszystko co ma długą historię.J.

      Usuń
  26. Dzień dobry.Piękne, niezwykłe drzwi widać na tych fotografiach.Kiedyś robiono drzwi na dziesiatki, na setki lat. Dzisiaj tandeta zalewa wszystko.Tym bardziej, to co stare i tak trwałe zachwyca...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam-to prawda,że dobre drewno przetrwa dziesiątki lat.J.

      Usuń
  27. przepiękne te drzwi, takie "magiczne", na pewno mają swoją historię :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne drzwi, za którymi na pewno kryły się ciekawe historie. Aż chciałoby się wiedzieć jakie ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Fantastyczne drzwi- mogłabym godzinami je malować...
    A jakie przemyślenia, dzięki, że tak czujesz i o tym piszesz:-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepiękne :) mam nadzieję, że kiedyś będę mogła powiedzieć, że moje życie zasługuje żeby je zamknąć takimi drzwiami :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Drzwi jak wiele przedmiotów są cichymi świadkami różnych wydarzeń, wypełniają ciszę, mówią, takie jest moje odczucie jak oglądam te zdjęcia. W domu mam kilka starych zegarów, niektóre z nich musiałam zatrzymać bo miałam wrażenie że się kłócą, a może tylko opowiadały sobie swoje historie...

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo lubię drzwi wszelakie :) Uwielbiam je fotografować :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam Takie klimaty, Z chęcią bym przygarnęła chociaż jedne z nich- są cudne i z pewnością mają duszę i kryją niejedną tajemnicę
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  34. Takie drzwi to mają klimat, wo...

    OdpowiedzUsuń