Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

sobota, 13 kwietnia 2013

Gdzie się podziały uszy baranka

Witam Was wszystkich bardzo serdecznie. 

Dzisiaj napiszę w kilku słowach o wartościach  odżywczych bakalii, które mam w kuchennej szafce.



Dobrze, gdyby  tylko one  tam były, ale jak to u mnie - zawsze  jest coś słodkiego. Znam wszystkie diety świata, ale w żadnej nie daję rady  wytrwać. Postanowiłam, że od dnia 02.04.2013r. - ZERO SŁODYCZY  W  DOMU - i tak było aż do wczoraj. Wieczorem  znalazłam cukrowego baranka z Wielkanocnej Święconki / odgryzłam mu uszy i od razu wrócił mi humor / Rano miałam dietetycznego  kaca, pomyślałam - wytrwać na diecie trudno - więc chociaż napiszę kilka słów o czymś zdrowym. Padło na  bakalie.




-RODZYNKI - dietetyczne i lekkostrawne. Są źródłem błonnika, żelaza i potasu. Obniżają poziom złego cholesterolu, poprawiają pracę serca, zapobiegają osteoporozie.



-ORZECHY - obniżają poziom cukru we krwi, zawierają mnóstwo witaminy C,E oraz z grupy B. Są bogate w magnez, wapń, potas, fosfor. Polecane kobietom w ciąży, ze względu na zawarty w nich kwas foliowy. Idealne dla osób uczących się, gdyż sprzyjają koncentracji. Orzechy zawierają również żelazo i dlatego powinny je jeść  chorzy na anemię.



-ŚLIWKI - chronią przed osteoporozą i nowotworami. Podobnie jak figi idealne dla osób mających problemy z wypróżnianiem, że względu na dużą zawartość błonnika.
-MORELE - mają mnóstwo beta-karotenu, co korzystnie wpływa na skórę. Ponadto są dobrym źródłem potasu, który wpływa na ciśnienie krwi oraz prawidłową pracę nerek.
-MIGDAŁY - poprawiają pamięć i koncentrację. Są źródłem białka, cynku, potasu, żelaza, magnezu. Zawierają także wit. E, która jest silnym antyoksydantem, przez co chroni nas przed miażdżycą, udarem mózgu i przedwczesnym starzeniem się. Zalecane dla osób cierpiących na anemię oraz mających problemy ze skórą.

Niech więc suszone owoce i inne bakalie zawsze będą  na Twoim i moim stole.dieta cukrzyka

32 komentarze:

  1. Cześć Droga koleżanko-widzę,że poczucie humoru zawsze jest z Tobą.Pozdrawiam i tak trzymaj,bo to co piszesz czyta się naprawdę fajnie i przyjemnie.Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odwiedziny i dowcipny komentarz.Pozdrawiam wiosennie-pap

      Usuń
  2. Witam i dziekuje za wyróznienie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie przewija się jeszcze często żurawina :)Pozdrawiam słodko i bakaliowo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Bożenko - dzięki za przypomnienie,że żurawina też bardzo zdrowa/miłej niedzieli

      Usuń
  4. Hej :) Dziękuję bardzo za odwiedziny mojego bloga i bardzo miłe słowa :) Jesteśmy sąsiadkami Wejherowo - Reda ;) Ja również z miłą chęcią zagoszczę u Ciebie dłużej... już mnie zaciekawił ten podpiwek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj-dziękuję za wizytę.Jestem mile zaskoczona,że jesteś z Redy-to przecież tak blisko.papa

      Usuń
  5. Będę częstym gościem.... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że mnie odwiedziłaś-pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Dziękuję za odwiedziny:)))mnie u Ciebie również się podoba:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi,że odwiedziłaś moje miejsce.Pozdrawiam Ciebie i Twoich bliskich

      Usuń
  7. Bakalie bardzo smaczne i zdrowe :)
    Ja wciąż podgryzam migdały a śliwki suszone uwielbiam!
    Co do diety to to u mnie sprawdza się fitness z mopem ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odwiedziny i dowcipny komentarz.Pozdrawiam wiosennie-papa

      Usuń
  8. Dziękuję za cenne wskazówki :)
    Przepraszam Cię bardzo ,ale przez przypadak usunęłam Twój miły komentarz ,który u mnie zostawiłaś ( zresztą nie tylko Twój)

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za wizytę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki,że tu zajrzałaś-pozdrawiam.Odwiedzę Ciebie napewno bo bardzo fajnie tam u Ciebie.Miłego dia

      Usuń
  9. Witam:) Bardzo fajny blog zawierający mnóstwo ciekawych informacji. Dziękuję za wizytę i zapraszam częściej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj-miło mi,że odwiedziłaś klub DOBRYCH CZASÓW.Zapraszam częściej- pozdrawiam.Miłego dnia

      Usuń
  10. U Ciebie na prawdę jest pysznie i ciekawie! Idę kupić śliwki! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za odwiedziny.Miłej i wiosennej niedzieli życzę

      Usuń
  11. U mnie tez sa balaklie w domu... bardzo lubie dodawac je do platkow i podjadac :) Dziekuje bardzo za mile slowa i za zaproszenie 'na kawe' :)
    Milego dnia , Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że mnie odwiedziłaś,a na kawkę możesz wpaść-może w czasie wakacji...

      Usuń
  12. Jak się najem suszonych śliwek to czuję jakiś niedosyt:)Mam pytanie:
    Czy został jeszcze kawałek tego cukrowego baranka??? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry,ale dopiero dzisiaj przejrzałam pocztę,a baranka nie ma....została tylko wełna haha

      Usuń
  13. Lubię suszone owoce, ale oddałabym je za uszy baranka ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu-cieszę się że jesteś-bo chyba rozumiesz moją słabość do słodkości.Pozdrawiam i życzę dużo słońca

      Usuń
  14. Witaj i ja u Ciebie sie rozgoszcze:))
    Jesli chodzi o suszone owoce i orzechy to je uwielbiam i mam zawsze w domku:))
    Malo,ze pyszne to jeszcze jakie zdrowe!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny.Pozdrawiam słonecznie

      Usuń
  15. Ja uwielbiam c żurawinę i orzeszki, najczęściej je wycinam, poza tym nie wybrzydzam. Uwielbiam owoce suszone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zurawinka też dobra-to prawda.Pozdrawiam

      Usuń
  16. Jakie słodkuśne słoiczki z kokardkami :))))

    OdpowiedzUsuń
  17. Uśmiałam się czytając o dietach, czyżbyś mnie gdzieś podsłuchała?

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam suszone owoce,a żurawina mniam....:))

    OdpowiedzUsuń