Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

niedziela, 7 kwietnia 2013

Szalone lata 70.


Dzisiaj zimno i chłodno, więc może uda mi się Was rozgrzać wspomnieniami na temat lat 70. Dla Polaków, jak się w późniejszych latach okazało i dla dużej części świata najważniejszym wydarzeniem lat 70’ był wybór kard. Karola Wojtyły na Papieża w 1978 roku. W 1974 roku Polska zajęła 3 miejsce w mistrzostwach świata w piłce nożnej!!! W czerwcu 1979 roku na sportową emeryturę przeszedł Muhammad Ali, aby następnie w 1980 roku powrócić na jeszcze 2 walki. W Polsce epoka Edwarda Gierka oraz czas buntu i strajku robotników. Na świecie kryzys naftowy i wyścig zbrojeń. Lata 70’ to także zakończenie wojny w Wietnamie. Taką pamiętam historię tych lat.Dodam tylko ze w 1979 roku otrzymałam dowód osobisty.Byłam już dorosła .


                                          Płyty z tamtych lat są dla mnie czymś wyjątkowym.......                                 


                                          ..... bo tego brzmienia  nie zastąpi nic....


Muzycznie to czas rozwoju muzyki disco, rocka progresywnego oraz hard rocka. Muzyka lat 70 kojarzy mi się z dobrymi czasami ,dorastaniem i dojrzewaniem. To okres prywatek, pierwszych zauroczeń, randek. Niepowtarzalny styl muzyki i sposób ubierania (spodnie dzwony i wielkie kołnierzyki) już na zawsze pozostaną w mojej pamięci. Niesamowity klimat filmów z tamtego okresu wspominam z wielką nostalgią ... Niezwykły klimat niezwykłych czasów… TEGO  SIĘ NIE  DA ZAPOMNIEĆ... Chciałabym z czasem zorganizować takie spotkanie w lokalu Dobre Czasy, gdzie muzyka pobrzmiewać będzie z płyt winylowych lub radia, które ma duszę z tamtych lat.




Moda lat 70 jak już wspomniałam, była charakterystyczna i jedyna w swoim rodzaju.
Modny był ten kto w szafie miał:
- tunikowe koszule
- kopertówki obszyte słodkimi gadżetami;
- wzorzyste sukienki;
- bluzki marszczone pod biustem;
- spódniczki mini;
- buty na koturnach;
- stroje hippisowskie;
- bardziej fantazyjne, wyrafinowane wzory i aplikacje.


                                                      tak wyglądali  nastolatkowie z zachodu -:)


... a tak ze wschodu.

Czy jest wśród Was ktoś, kto pamięta te czasy? Proszę napiszcie  co pamiętacie z tamtych lat. Pozdrawiam serdecznie.                                                                     

20 komentarzy:

  1. No i urodziła się Twoja najmłodsza siostra ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie sorry-zobacz jak pamięć szwankuje po pięćdziesiątce.Czas chyba wybrać się do apteki po Amol lub inne zioło.Pozdrawiam

      Usuń
  2. Zapraszam na mój blog po wyróżnienie! :)

    lidkaznitka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj- dziękuję za wyróżnienie pozdrawiam

      Usuń
  3. a ja sie urodzilam w 76 ale przesiaklam chyba tamtymi czasami,bo wzorzyste sukienki uwielbiam a buty na koturnach tez:P......... teraz miec plyte winylowa to wiekie szczescie a takie radio trez:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam- dziękuję Ci,że tu zajrzałaś.Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  4. Ja nie wiele mogę powiedzieć na ten temat bo urodziłam się w 81 ;)Ale moda i muzyka były super, zresztą widać po fotkach ;) Fajne radyjko ;)
    Dziękuję za wizytę u mnie, zapraszam częściej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Ciebie serdecznie.Miło mi,że tu zajrzałaś.Powiem Ci,że każdy okres ma swoje fajne i mniej fajne dni.Ja okres lat 70 wspominam zawsze miło i sympatycznie....TEGO SIĘ NIE DA ZAPOMNIEĆ.Miłego popołudnia

      Usuń
  5. Jak miło tak powspominać;)
    Pamiętam takie radio,które stało na kredensie i ciągle psuł się potencjometr i pamiętam takie stroje.Najbardziej jednak pamiętam materiały z jakich były one uszyte;)Wszystko było koszmarnie sztuczne i tak sztywne,że ciężko się było poruszać;)
    Mnie jednak bliższe są lata 80,bo byłam wtedy już bardziej rozumnym dziecięciem.Fajne czasy,ale to pewnie dlatego,że zawsze bardzo miło wspomina się dziecięce i młodzieńcze lata;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Urodziłam się w 1973 roku i lata 70'e traktuję jak swoje własne:)) Wielki sentyment mam, chociaż niczym go na zewnątrz nie ujawniam. Szkoda, że tak mało zdjęć sie wtedy robiło (mało kto miał takie cudo jak aparat!). Wszelkie fotografie, jakie mam z tamtych czasów, to moje relikwie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam taki klimat :) Jakiej muzyki słuchasz? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ...ja sie urodzilam w 72- to moja dekada. Pamietam dobrze wszystko to, o czym piszesz. Jakos barwniej bylo wowczas, zbieralam jako dzieciak opakowania po czekoladzie z ...-hmmm:CALEGO SWIATA :o) teraz takich slicznych i kolorowych nie ma, pamietam tez dziwaczne fryzury- takie gigantyczne koki i wate cukrowa na ulicy sprzedawana!!!
    pozdrawiam
    ania

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja rocznik 71 , najbardziej to pamiętam te spódniczki mini, kolorowe sukienki i buty na koturnach, a i chłopaków z długimi włosami,
    ciągle w domu rodzinnym stoi stare radio Diora, z nim też mam wspaniałe wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Wam Wszystkim za odwiedziny i miłe komentarze,pozdrawiam.J.

      Usuń
  10. No ja jestem dzieckiem lat 80', ale dzwony kocham do dziś, "HAIR" zresztą też, oglądałam chyba z 10 razy;)

    OdpowiedzUsuń
  11. W 79 urodzila sie moja mlodsza o 12 lat siostra i zawladnela calym swiatem :-) . Ja oczywiscie podbieralam mojej mamie spodnice bananowy jak nie widziala, bylam dumna ze mama jest podobna do Rodowiczki i nosilam wysoko glowe z tego powodu. Z pelna determinacja ogladalam Kojaka , no i filmy z Johnem Travolta . No i ci panowie z BeeGees . To byly czasy..... . To moj peirwszy post u Ciebie . dziekuje za wizyte u mnie i pozwol, ze i ja tutaj zostane na dluzej .

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja urodziłam się na początku lat dziewięćdziesiątych, ale bardzo interesuję się tym, co działo się 30, 40 lat temu. Muzyka, stroje, film - coś pięknego. Prowadzę także blog poświęcony w całości właśnie takiej tematyce :)

    Bardzo dobrze czyta się Twoje posty. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Blog bardzo mi się spodobał(chyba dlatego że piszemy o podobnych sprawach)...zapraszam na mój blog "Czersk jakiego już nie ma"pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Też interesują mnie te lata w muzyce
    pozdrawiam
    http://wolnymczas.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń