Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

niedziela, 28 kwietnia 2013

Czas na retro.



Witajcie. Dzisiaj troszkę myśli  w stylu retro. Czym dla nas  jest np. zegarek, który leży zakurzony na dnie starej szuflady , albo monety , które zostały w rodzinnym domu po dziadkach. W czasach starożytnych jedyną podstawą mierzenia czasu był obrót ziemi,a dzisiaj produkuje się  zegarki w takim stylu, wzorze i kolorze aby pasowały do wnętrz, ubioru a  nawet charakteru człowieka. 

                                                                                     zdjęcia pochodzą z internetu

 

 

 

 

Z książką było podobnie, bo w wielu domach polskie pisane słowo było traktowane jak talizman, a dzisiaj dla wielu z nas szelest kartek, dotyk papieru nie ma większego znaczenia-czy to tylko postęp techniczny się do tego przyczynił... 

 



 

"Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."

"Chciałoby się być bogatym, aby już nie myśleć o pieniądzach, ale większość bogatych i tak nie myśli o niczym innym." (Abel Bonnard)




"Sta­ra fo­tog­ra­fia w ramce cicho opowiada o chwi­lach, które daw­no minęły
 Sta­ra fo­tog­ra­fia w ramce cicho opowiada o chwi­lach, które nadejdą..."






Zrobiło się sentymentalnie  i klimatycznie, ale czyż nie uroczo...

47 komentarzy:

  1. Uroczo,naprawdę zrobiło się przyjemnie w chwili,gdy przeczytałam tego posta.Uwielbiam zaglądać na Twojego bloga.Uściski.Kuleczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Kuleczko-dziękuję za sympatyczny komentarz.Pozdrawiam i zachęcam do śledzenia mojego bloga.

      Usuń
  2. Pięknie...
    Słowa prawdziwe, a my tak szybko przechodzimy od jednej sprawy do drugiej, że nawet tego nie zauważamy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Ciebie cieplutko, dziękuję za odwiedziny i miły komentarz.Pozdrawiam wiosennie.

      Usuń
  3. Witaj.
    Dziękuję za odwiedziny, ja u Ciebie już się rozgościłam na stałe chyba wczoraj ale nie miałam czasu zostawić komentarza.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Stare fotografie uwielbiam, książki w papierowej formie również i jakoś nie mogę patrzeć na wszelkiego rodzaju e-booki i audio-booki :)
    I przypomniałaś mi też, że zawsze chciałam mieć na półce klepsydrę, ale nigdy się jej nie dorobiłam ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Ciebie rozumiem.Dziękuję za odwiedziny i sympatyczny komentarz.J.

      Usuń
  5. Jolu, dziękuję za odwiedziny u mnie - dzięki temu mogłam złożyć rewizytę :) A teraz idę na drugą stronę, czytać, oglądać, podziwiać, zagłębiać się w te klimaty, nastroje - jakby minione... Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny retro-post:-)
    Pozdrawiam ciepło
    Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
  7. DZIĘKUJĘ CI ZA ODWIEDZINKI- POZDRAWIAM .J.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za odwiedziny.
    Podoba mi się u Ciebie bardzo :)
    Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejku, naprawdę świetny pomysł na bloga, uwielbiam taką retro atmosferę! I na pewno będę zaglądać częściej :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie stare przedmioty, które mają swoją historię. Choć czasem nadszarpnięte znakiem czasu to mają w sobie coś niezwykłego:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki, za wizytę u mnie. A ja mogłam zobaczyć Twój blog. Lubię takie klimaty. Będę często tu wpadać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyszłam z rewizytą :) te książki... cudowne :) Podoba mi się ostatnie zdjęcie, z państwem na rowerach - bardzo romantyczne. Życzę miłej majówki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam styl retro... niestety moj K. nie podziela mojej milosci a szkoda...
    dziekuje za mily komentarz i oczywiscie zapraszam kiedy tylko masz ochote w moje skromne progi.
    pozdraiwm serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Retro bardzo lubię. Takie wspomnienia na papierze, i nie tylko, trzeba szanować.

    OdpowiedzUsuń
  15. Też uwielbiam stare książki. I zdjęcia-maja one niesamowity klimat.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiło się uroczo:)))ja kocham to co stare,szczególnie fotografie..nasz dom wypełniony jest przedmiotami na których są ślady czasu:)))Pozdrawiam bardzo serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Każdy stary przedmiot ma swoją historię, niestety niektóre z nich pozostają dla nas tajemnicą. A może właśnie w tym tkwi ich magia?
    Zapraszam do mnie po wyróżnienie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za odwiedziny mojego blogu.
    Podoba mi się Twój blog. Będę zaglądał czasem a jak otworzysz kawiarnię to kto wie, może kiedyś wpadnę i na kawę bo ją uwielbiam.
    Tylko trochę daleko mam do Wejherowa :)
    Pozdrawiam
    Sławek (stare zdjęcia klasowe)

    OdpowiedzUsuń
  19. talent pisarski, romantyzm, sentymentalizm, zapach świeżo zmielonej kawy, iskry w kominku, stare fotografie, świetny pomysł na biznes, czego chcieć więcej...?:):):) pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie to opisałaś i obfociłaś ;))) Do mnie jednak najbardziej przemawiają fotografie. Od dłuższego czasu zabieram się za zebranie pamiątkowych zdjęć ...
    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za ciepłe słowa i odwiedziny!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo piękny blog!!!!jesteś niesamowicie energetyczną osobą i szalenie ciekawą, aż miło! Dziękuję za zaproszenie,przeczytałam wszystko od deski do deski i będę czytać nadal :) a jak będę w okolicy to z pewnością Cię odwiedzę :))))

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo tu przyjemnie u Ciebie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale tu fajnie i pomysłowo u Ciebie.Pozdrawiam Dorota.

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj! Dziękuję za miły komentarz, miło mi gościć Ciebie u mnie!Ale i ja będę tu zaglądać, bo interesująco prowadzisz stronę!Tymczasem pozdrawiam i dobrych majowych dni życzę!

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię klimat Twojej kawiarenki.Mam sentyment do staroci lubię czytać Twój blog.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie wyobrażam sobie świata bez książek (papierowych). :) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za mile odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń
  27. Miły retro post. Stare rzeczy mają swoją duszę i swój czar. Ostatnio przeglądałam mojej mamy albumy i tam miała bardzo dużo starych fotografii, najbardziej podobała mi się fotografia rodziny mojej babci, gdy ta była niespełna 15-letnią dziewczynką(chyba z początku XX wieku.)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mają niepowtarzalny urok takie stare przedmioty... Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj! Pięknie tutaj u Ciebie, bardzo się cieszę, że napisałaś kilka słów u mnie, dzięki temu ja mogłam trafić tutaj!
    Retro klimaty są mi bardzo bliskie, stara szkoła nigdy nie przemija i ma niesamowity urok!
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Kurcze! jak milo spotkać ziomka z Kaszub. Ja wychowałam się dosłownie za lasem, w Lipuszu. Pozdrawiam, będę zaglądać. Coś mi się zdaje, że będzie mokro... bo łza w oku się kręci i ślinka cieknie.
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Lubię takie klimaty.
    Maniacko zbieram ładne, stare przedmioty, nie mam serca się ich pozbywać...

    OdpowiedzUsuń
  32. Pamiętam takie pieniądze - czasy ze słynną 5 złotówką :))

    OdpowiedzUsuń
  33. Witaj :)
    Trafiłam do Ciebie przypadkiem i będę zaglądała :P
    Pięknie tu u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo uroczo:)Moje klimaty.trafiłam tu przypadkiem, ale chętnie zajrzę ponownie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Stare gazety:) Ile wspomnień z dzieciństwa w nich zamkniętych:) Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  36. Czas zamknięty w starych rzeczach dalej płynie :) i to ze zdwojoną energią . Piękne przedmioty ...z duszą i szlachetną patyną :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  37. Wszystko, co stare ma duszę i swoją historię :) Dlatego zazdroszczę (oczywiście pozytywnie ;)) osobom, które mają dostęp do jakiegoś stryszku w domu, bo tam można znaleźć prawdziwe skarby przeszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  38. kocham stare fotografie.... pieknie tu u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Książki są magiczne, właściwie nie tylko stare. Moment, kiedy wchodzi się do biblioteki, zwłaszcza takiej klimatycznej z bibliotekarką, która zna wszystkie sekrety zawarte na kartkach książek i chwila kiedy przemierza się wąskie korytarzyki tworzone przez regały, przesuwając ręka po grzbietach, trafiając na książkę, która właściwie sama nas wybiera - jest jedną z tych chwil, które sprawiają ogromną przyjemność. Myślę, że mimo wszystko dla bardzo wielu osób dotyk i zapach kartek wciąż pozostaje małym rytuałem i wielką przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo lubię stare fotografie, mam kilka rodzinnych , są bardzo cenne i wiszą na honorowym miejscu. Wybieram się na wakacje, więc już poczyniłam książkowe zakupy pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń