Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

środa, 27 marca 2013

Projekt dotarł do mety

Witam,

Wczoraj zleciłam zrobienie strony internetowej i wizytówek. Projekt pokażę Wam w najbliższym czasie. Ostatnio pracy wiele, ale trzeba pamiętać że Wielkanoc jest już za drzwiami. Ja Wielkanocny "prezent" już otrzymałam na gali zorganizowanej przez Starostwo Powiatowe w Wejherowie. Dzisiaj wręczono nam umowy dotyczące dotacji o której wspominałam kilka postów temu, oraz drobne upominki. 



Był też poczęstunek dla zaproszonych gości. Organizacja spotkania stała na bardzo wysokim poziomie. Jest to nie tylko moje zdanie, ale także większości uczestników projektu, z którymi się dzisiaj spotkałam ponownie.


      (fot. Daria Dunajska)

Nie można przecież oczekiwać, że poczęstunki na Święta Wielkanocne przygotuje za nas ktoś inny :). Czas zdecydować co ugotować. Na początek niech będzie babka.

Składniki:
- 1 szklanka białek ubitych
- 1 szklanka cukru
- 1 szklanka mąki
- 1 szklanka maku
- 1 olejek migdałowy
- pół kostki palmy lub masła
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia



Do ubitych białek wsypać cukier, mąkę, mak i proszek do pieczenia. Na końcu dodać rozgrzany tłuszcz. Wylać do foremki. Piec około 30 minut. Udekorować lukrem lub czekoladą.


Sami widzicie, może to nic nadzwyczajnego, ale babka dla leniucha w sam raz :)

1 komentarz:

  1. Gratulacje. Babeczkę upiekę na święta. Pozdrawiam i czekam na otwarcie Lucyna.

    OdpowiedzUsuń