Witam! Mam na imię Jola. Mieszkam w Wejherowie (Kaszuby). Kocham ludzi i tradycję może dlatego, że wakacje spędzałam przeważnie we wsi Loryniec (Wdzydze Kiszewskie). Przez wszystkie lata dojrzewania towarzyszyła mi domowa atmosfera, drewniane wnętrza, rodzinne spotkania i smakołyki. Wspominam to jako dobre czasy - dlatego też przedsięwzięcie które zaplanowałam ma oddawać tamte "klimaty". Chcę się nimi podzielić z innymi - czyli z Wami.
Zapraszam wszystkich czytelników wraz z rodziną i znajomymi do śledzenia bloga, a w dniu otwarcia "Dobrych Czasów" na filiżankę dobrej kawy oraz skosztowanie domowego ciasta :).

sobota, 30 marca 2013

Gotowanie jest łatwe

Drogie Panie,

Przyszedł czas na gotowanie. Wiem, że bywają takie gospodynie, u których słowo "pieczenie" wywołuje świąteczny stres. Po namyśle proponuję gotowane ciasta :)

Babka gotowana:
- 6 jajek
- kostka palmy
- szklanka cukru
- szklanka mąki tortowej
- 2 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1 łyżka płaska proszku do pieczenia
- olejek migdałowy

Tłuszcz, cukier, jajka ubić na pianę. Dodać mąkę, mączkę, proszek do pieczenia i olejek i ponownie ubić. Przygotować formę do gotowania babki (wysypaną bułką tartą). Włożyć ciasto do formy. Wstawić do gotującej się wody w garnku (3/4 wysokości formy). Gotować około godziny. 



Można oblać lukrem lub czekoladą (ja proponuję polewę czekoladową).



Jeśli babka się udała, to gotujemy dalej :)

Sernik gotowany
- 1 kg twarogu mielonego
- 4 jajka
- 60 g masła
- szklanka cukru
- jeden cukier waniliowy
- jeden budyń śmietankowy
- herbatniki lub biszkopty do wyłożenia foremki

Twaróg włożyć do rondla, dodać masło, cukier i cuk. waniliowy oraz jajka. Wszystko dobrze zmiksować. Podgrzewać na małym ogniu aż masa zrobi się rzadka (cały czas mieszając). Dodawać stopniowo budyń cały czas mieszając. Pogotować do uzyskania bąbelków powietrza. Tortownicę wyłożyć skruszonymi biszkoptami, wylać masę serową. Odstawić do ostygnięcia. Polać polewą. 


Życzę smacznego.

8 komentarzy:

  1. Już mi ślinka leci, nie mogę doczekać się świąt muszę zabrać się do pracy by zdążyć ugotować te pyszności na juto. Mam jeszcze dużo pracy ale postaram się jeszcze przygotować te smakowitości. Dziękuje za przepis pozdrawiam życząc wesołych Świąt Wesołego Alleluja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności-Wesołych Świąt.Monika Wrosz

    OdpowiedzUsuń
  3. Serniczek wygląda tak apetycznie,że rzucam dietę i biegiem do pieczenia....Kuleczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale babeczka!!!Zawsze mówiłam, że babki są wyjątkowe:))Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WITAM-podzielam Twoje zdanie/NIE MA JAK BABKI.....pozdrawiam

      Usuń
  5. Serniczek pyszny.Sprawdziłam, polecam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj przedstawicielko Domu Rozalii-miło mi,że serniczek Ci smakował.Pozdrawiam

      Usuń
  6. Uwielbiam jeść ciasta, ale nie lubię piec, czasem najdzie mnie na gotowanie....:) Ale lubię szybko i aromatycznie:) Dziękuję za wizytę u mnie, zapraszam częściej i idę wędrowac dalej po Twoich kątach:) isza z deco-szuflada

    OdpowiedzUsuń